آموزش هک بازی


صمیمانه

 

1.     آموزش ساخت ترینر برای بازی ها (قسمت اول)

به نام خدا
امروز تصمیم گرفتم که آموزش ساخت ترینر برای بازی رو بذارم. البته شاید این مطلب رو بلد باشید ، اما میخوام برای افراد تازه کار این رو بذارم.
اول ، انتخاب برنامه ای هست که شما میخوایید با اون برای بازی ترینر بسازید. نرم افزار های زیادی وجود داره . من چند تا از اون ها رو مینویسم :

QuickMemoryEditor
CheatEngine
artmoneypro
gametrainerstudio

به نظر من ساده ترین و البته بهترین برنامه ، همون
CheatEngine هست که کار کردن باهاش ، واقعاً ساده و لذت بخشه. آخرین نسخه ی این برنامه ، نسخه ی 6 هست که اون رو می تونیددانلود کنید. البته ما از نسخه قبلی برنامه استفاده میکنیم که راحت تر از نسخه ی جدیدش هست. نسخه ی 5.6.1 رو دانلود کنید. بعد از دانلود ، فایل رو نصب کنید و برنامه رو اجرا کنید. پیغام اول رو No بزنید. صفحه ی اولیه برنامه مثل شکل زیر هست :

 


قسمت های مختلف برنامه رو توی شکل زیر توضیح دادم و اون قسمت هایی رو هم که باهشون کاری نداشتیم ، چیزی ننوشتم:


برای شروع ، باید اون بازی ای که میخوایید براش ترینر بسازید رو اجرا کنید و برید داخل بازی. در مرحله ی بعد باید ببینید که چه چیزی رو میخوایید هک کنید. مثلاً خط خون و یا مقدار پول و چیز های دیگه. پس از انتخاب ، با کلید های
Alt+tab از بازی خارج بشید و داخل برنامه ، دکمه ی باز کردن بازی رو بزنید. یک پنجره باز میشه که شما باید اسم فایل اجرایی بازی رو از توش انتخاب کنید. شما میتونید از منوی Process در بالای برنامه هم این کار رو انجام بدید.
پس از باز کردن بازی ، قسمت های مختلف برنامه فعال میشه.

اصول کار ما اینه که ، ما یک متغییر رو در بازی انتخاب میکنیم و با این برنامه ، به دنبال آدرسی در حافظه میگردیم که وظیفه ی نگهداری مقدار این متغییر رو بر عهده داره. حالا وقتی که ما این آدرس رو داشته باشیم میتونیم مقدارش رو تغییر بدیم و یا اینکه اون رو غیر فعال کنیم تا نه مقداری از اون کم بشه و نه مقداری به اون اضافه بشه.

شما باید کمی با متغییر ها آشنا باشید تا کارتون سریع تر انجام بشه. مثلاً برای خط خون از متغییر های
Double و یا Float و برای پول از متغییر های نوع Byte استفاده میشه که خودشون چهار حالت دارند.

نوع اسکن در مرحله ی اول 5 تا هست. اولی مقداری که دقیقاً معلوم هست . دومی مقادیر بیشتر از مقداری که ما وارد کردیم. سومی مقادیر کمتر از مقداری که ما وارد کردیم. چهارمی مقدار های بین یک عدد و عدد دیگر . پنجمی هم مقادیر نامشخص.

برای هک کردن مقدار پول و چیز های دیگه ای که عددی هستند ، به بازی برگردید و مقدار عددی اونها رو بخونید. دوباره با کلید های
Alt+tab از بازی خارج بشید و در قسمتی که مربوط به وارد کردن عدد هست ، مقدار عدد رو وارد کنید. در کادر های زیر اون ، نوع اسکن و نوع مقدار رو انتخاب کنید. معمولاً نوع اون ها از نوع Byte هست. البته خود Byte نیست. خود Byte برای وقتی هست که پول بین 0 تا 255 هستش و 2 Bytes و 4 Bytes و 8 Bytes مقادیر بیشتر رو در بر میگیرند.
اگه شما نوع متغییر و مقدار رو ندونستید ،
All رو انتخاب کنید که شامل همه ی مقادیر فوق میشه. البته زمان بیشتری طول میکشه تا آدرس های حافظه رو شناسایی کنه. بعدش دکمه های زیر اون هست که باید انتخاب بشن. دکمه ی جست و جوی مقادیر فقط خواندنی از حافظه را تیک بزنید. دکمه ی Fast scan رو هم میتونید غیر فعال کنید و یا این که کارش نداشته باشید. در سمت راست هم دکمه ی Unrandomizer به شما کمک میکنه که اگه بازی از حالت های انتخاب تصادفی برای آدرس متغییر ها استفاده میکنه ، اون رو غیر فعال کنه. البته استفاده از این دکمه توصیه نمیشه ، چون بیشتر وقت ها باعث بیرون اومدن از بازی میشه.

پس از این که همه ی قسمت ها رو تکمیل کردید ، نوبت به اسکن حافظه میرسه. روی دکمه ی
First scan در بالای برنامه کلیک کنید. برنامه شروع به اسکن حافظه میکنه که بسته به نوع بازی و نوع متغییر زمان میبره. پس از این که جست و جوی اولیه تمام شد ، در بالای لیست آدرس های پیدا شده ، تعداد آدرس ها نشون داده میشه.

پس از اولین جست و جو ، به بازی برگردید و مقداری پول خرج کنید و یا کاری کنید که مقدار عدد تغییر کنه. به برنامه برگردید و از قسمت
Scan type ، یکی از گزینه های زیر رو انتخاب کنید :

Exact : برای مقادیر دقیق یک متغیر .
Bigger than : برای مقادیر بیشتر از مقداری که میخواهیم.
Smaller than : برای مقادیر کمتر از مقداری که میخواهیم.
Value between : مقدار مورد نظر بین دو عدد.
Increased : آدرس هایی از حافظه که مقدار آنها افزایش یافته.
Increased by : آدرس هایی از حافظه که مقدار آنها به میزان معینی افزایش یافته.
Decreased : آدرس هایی از حافظه که مقدار آنها کاهش یافته.
Decreased by : آدرس هایی از حافظه که مقدار آنها به میزان معینی افزایش یافته.
Changed : آدرس هایی از حافظه که مقدار آنها تغییر یافته.
Unchanged : آدرس هایی از حافظه که مقدار آنها تغییری پیدا نکرده.
Compare to first/saved scan : مقایسه با مقدار اولین اسکن.

پس از اینکه یکی از موارد فوق رو انتخاب کردید ، البته بستگی داره که عدد اضافه شده باشه یا کم شده باشه ، روی دکمه ی
Next scan کلیک کنید. کمی صبر کنید تا اسکن تمام شود . میبینید که تعداد آدرس ها در لیست کاهش یافت. دوباره به بازی برگردید و این قدر این کار رو انجام بدید که تعداد آدرس ها به زیر 10 تا و یا حتی دقیقاً به همون آدرس اصلی برسید. بعد از این که این کار رو کردید و آدرس اصلی رو پیدا کردید ، روی اون دوبار کلیک کنید تا به لیست پایین برنامه اضافه بشه.

وقتی آدرس به لیست اضافه شد ، میتونید قسمت های مختلف اون رو تغییر بدید. برای تغییر مقدار اون آدرس ، روی قسمت
value اون آدرس دوبار کلیک کنید تا یک پنجره ی کوچک باز بشه. توی اون پنجره ، مقدار جدید رو وارد کنید. بعد از اون هم روی مربع سمت چپ اون آدرس کلیک کنید تا اون آدرس فریز بشه. یعنی دیگه قابل تغییر نباشه. کنار همون مربع یک = هست که اگه روی اون کلیک کنید به + و یا - تغییر میکنه . به این معنی که اون آدرس فریز هست و فقط میتونه کم بشه و یا زیاد بشه و یا اصلاً تغییری نکنه ، بستگی به + و - و = داره. به عکس زیر توجه کنید :


حالا به بازی برگردید. اگه تمام کار ها رو درست انجام داده باشید و آدرس حافظه ی درست رو انتخاب کرده باشید و اون رو تغییر داده باشید ، در بازی نتیجه ی اون رو خواهید دید.

برای هک کردن خط خون هم به همین ترتیب عمل کنید ، با این تفاوت که نوع متغیر رو
Double و یا Float بذارید و نوع اسکن رو هم برای مقادیر نامشخص انتخاب کنید.

البته گاهی وقت ها هم شما فقط به صورت ظاهری یک آدرس رو تغییر میدید که فقط در صفحه ی بازی تغییر میکنه ولی اصل کد حافظه در جایی دیگه نگهداری میشه. در قسمت بعد به این نوع اشاره خواهم کرد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:,ساعت 17:53 توسط A.a| |


Power By: LoxBlog.Com